ورود به سایت

اطلاعات را وارد کنید.

عضویت در سایت

اطلاعات را وارد کنید.

تأیید عضویت به شما ایمیل خواهد شد.

جهشینو آموزش با چاشنی خلاقیت!
0

چگونه در کنکور موفق شویم؟

background

همه‌ی ما در بخش‌هایی از زندگیمان دچار تردید نسبت به هدفمان شده‌ایم. هر از گاهی که به موفقیت‌های گذشته نگاه می‌کنیم، خودمان متوجه می‌شویم در روزهایی که اطرافیانمان هم از رسیدن ما به نتیجه‌ی عالی نامطمئن بودند، ما دست از تلاش بر‌نداشتیم و در نهایت موفق شدیم.

کنکور هم از آن دسته مسائلی است که اگر تلاش کنیم و ذهنمان را برای موفقیت در آن آماده کنیم، بلاخره پرچم پیروزی را برافراشته خواهیم کرد.

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه در کنکور موفق شویم؟ با ما همراه باشید تا رازهای جذابی از کسب موفقیت در کنکور را به شما بگوئیم.

فرمول موفقیت در کنکور

کنکور یک فرمول ساده برای موفقیت دارد:

عشق به تحصیل در رشته‌ی مورد علاقه+ تلاش شبانه‌روزی+ هدف گذاری و تجسم= موفقیت

اگر این موارد را عمیقا رعایت کنید به شما قول می‌دهم که در کنکور موفق شوید!

آیا عاشق رشته‌ی تحصیلی مورد نظرتان هستید؟

چقدر درباره‌ی رشته‌ی تحصیلی که قرار است در دانشگاه آن را ادامه دهید اطلاعات دارید؟

 قطعا یکی از عوامل مهمی که افراد تلاش کمتری برای رسیدن به رتبه‌ی عالی در کنکور می‌کنند، کمبود عشق یا علاقه به رشته‌ی مورد نظرشان است. معمولا این موضوع به این دلیل پیش می‌آید که افراد اطلاعات دقیقی از آن رشته ندارند، در نتیجه نمی‌توانند خودشان را در آن سمت تصور کنند.

فرض کنید دانش آموزی برای کسب یک رتبه‌ی عالی در کنکور برای قبولی در رشته‌ی حقوق تمامی تلاش خود را می‌کند اما دقیقا نمی‌داند که این رشته در حوزه‌ی کاری خود چگونه است. آیا با زیر و بم این شغل آشنایی دارد؟ تا به حال با یک وکیل یا قاضی صحبت کرده است و آیا درباره‌ی سختی‌های این شغل از او پرسیده است؟ پس اگر عشقی سوزان برای کسب رتبه‌ی عالی در کنکور ندارید، بدانید که هنوز رشته‌ی تحصیلی مورد علاقه‌تان را پیدا نکرده‌اید.

هیچ چیز بدون تلاش بدست نمی‌آید!

کنکوری‌های عزیز، باور کنید صادقانه این نکته را به شما می‌گوییم، هیچ معجزه‌ای در کسب رتبه‌ی خوب و تحصیل در دانشگاه‌های معتبر وجود ندارد. شما باید با تلاش بی‌وفقه و شبانه‌روزی هرآنچه که لازم است درباره‌ی تست‌های کنکور و دروستان بدانید. توقع نداشته باشید رتبه و نتیجه‌ی فردی که تلاش کمی دارد نسبت به شخصی که مدام در حال مطالعه است یکی باشد.

باید بدانید ذهن شما در دوران کنکور، فعال‌ترین حالت خود را تجربه می‌کند، زیرا به صورت مداوم و دائمی اطلاعاتی به آن وارد می‌شود و شما سعی در حفظ آن می‌کنید که شاید تا قبل از آن به این موضوع توجهی نداشتید. پس مغزتان کاملا فعال است و باید از این فرصت طلایی استفاده کنید و هرچقدر که می‌توانید از لحظه‌هایتان بهره‌ی بیشتری ببرید.

آیا در هدف‌گذاری‌هایتان دقت لازم را انجام داده‌اید؟

هدف گذاری، یکی از اصول مهم برای کنکوری‌هایی است که تا به آن نقطه نرسند، بی‌خیال نمی‌شوند!

هدفتان چیست؟ چقدر آن را نزدیک می‌بینید؟ آیا اصلا آن هدف برایتان طوری طراحی شده است که بگویید من حتما به آن می‌رسم؟!

البته نکته‌ی مهمی که درباره‌ی هدفهایتان لازم است بدانید این است که بعضی اهداف شبیه رویاپردازی می‌شوند و چون نسبت به تلاش و دانسته‌های ما بسیار دور هستند ممکن است برایمان استرس‌زا باشند.

لطفا در هدف‌گذاری‌هایتان دقیق باشید و آن هدفی را انتخاب کنید که برایتان قابل دسترس است.

با تجسم خلاق چقدر آشنا هستید؟

این موضوع که همه‌ چیز از انرژی ساخته شده است، موضوع جدیدی نیست و سالیان سال است که محققان بر روی آن تحقیق و مطالعه می‌کنند. اصلا روند شکل‌گیری هرچیزی از طریق شکل‌گیری انرژی آن صورت می‌گیرد‌.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که پا را از منطق فراتر می‌گذارید و وقتی چشمهایتان را می‌بندید جز رسیدن به رویاهایتان چیزی نمی‌بینید، به شما تبریک می‌گوییم. شما یک کنکوری با انگیزه هستید و با همین تکنیک می‌توانید به رتبه و دانشگاهی که دوست دارید دست پیدا کنید.

تجسم خلاق به شما کمک می‌کند که با بیشترین فرکانس، انرژی زیادی را به سمت کائنات برای رسیدن به هدف خود بفرستید. حتما می‌پرسید که اینکار را چگونه انجام دهیم؟

روش‌های مختلفی برای تجسم خلاق وجود دارد. کافی است چشمهایتان را ببندید، چند نفس عمیق بکشید و بدنتان را در راحت ترین حالت ممکن قرار دهید. پس از آن خودتان را در دانشگاه مورد علاقه‌تان تصور کنید و ببینید که پشت صندلی‌ کلاس‌های آن دانشگاه نشسته‌اید و مشغول گوش دادن به صحبت‌های استاد هستید.

معمولا کنکوری‌ها به دلیل اضطرابی که برای کسب نتیجه‌ی عالی در کنکور دارند و همچنین کمبود وقت، نمی‌توانند آنطور که باید و شاید به دانشگاه مورد علاقه و رشته‌ی تحصیلی مورد نظرشان فکر کنند. این کار فرصت مناسبی برای بیشتر فکر کردن به خواسته‌های شماست.

هرشب قبل از خواب اینکار را انجام دهید تا به خواب بروید. باور کنید اگر با ایمان کامل و اعتقاد قلبی این عمل را انجام دهید و تلاشتان را هم در رسیدن به رتبه‌ی خوب در کنکور بالا ببرید، به چیزی که می‌خواهید دست پیدا می‌کنید.

سخن پایانی

بسیاری از کنکوری‌ها، خصوصا در روزهای پایانی نزدیک به کنکور به دنبال معجزه هستند. دوست دارند اتفاق عجیب و غریبی رخ بدهد تا آنها را به سادگی از سد کنکور عبور دهد. بعضی از دانش‌آموزان همچنان به دنبال میان‌برهایی هستند که زودتر آنها را به مقصد برساند. در روزهای باقی‌مانده تا کنکور، به جای اینکه اضطراب شب کنکور را داشته باشید، یا به مطالبی فکر کنید که شاید هنوز آنها را یاد نگرفته‌اید و ته دلتان از این موضوع خالی شود، سعی کنید با تلاش و پشتکار بیشتر در این روزهای باقی‌‌مانده خلاها را جبران کنید و بدون ترس به جلسه‌ی کنکور بروید‌.

 شاید این روزها، سخت‌ترین روزهای شما در طی این یکسال باشد، دچار ناامیدی شوید، استرس و اضطراب دست از سرتان برندارد، اما باید بدانید که اصلا جای نگرانی نیست. تمام همسالان شما و پشت کنکوری‌ها در شرایطی مشابه وضعیت شما قرار دارند اما این مساله باعث نمی‌شود که خودشان را ببازند یا دست از تلاش بردارند.

دیدگاه شما

دیدگاه خود را بیان کنید

notitle
nocontent

دلیل بازپرداخت