ثبت نام کلاس‌های تیپ و تست

کلیک کنید

ورود به سایت

اطلاعات را وارد کنید.

عضویت در سایت

اطلاعات را وارد کنید.

تأیید عضویت به شما ایمیل خواهد شد.

جهشینو آموزش با چاشنی خلاقیت!
0

باید ها و نباید های دوران جمع بندی

background

دوستان کنکوری سلام

در این مقاله قصد داریم تا شما رو با کلیات و مواردی که باید در دوران جمع بندی به اون توجه کنید آشنا کنیم.

همینطور که می دونید حدوداً بازه ی ۶ هفته ای منتهی به کنکور رو دوران جمع بندی میگیم البته بسته به سطح شما و زمانی که درس های مورد نظرتون رو به اتمام می رسونید این بازه قابلیت تغییر داره و به طور کلی بازه ۴ تا ۸ هفته ای رو برای این دوران در نظر میگیریم.


توی این بازه زمانی اولویت و تمرکز ما روی مهارت های تست زنی و شبیه سازی آزمونه به صورت که آزمون های کنکور های سال های گذشته رو توی مدت زمان استاندارد ۲۵۰ دقیقه آزمون میدیم و خودمون رو در شرایط آزمون محک میزنیم.


هر چه قدر بتونیم این آزمون رو مشابه آزمون اصلی از نظر نوع پوشش(پوشیدن لباس رسمی) و مدت زمان آزمون دادن و زمانی که آزمون رو شروع می کنید به شرایط حقیقی نزدیک تر باشه بهتره ،در این صورت شما با خودتون رو به چالش های مختلف می کشید و سر جلسه کنکور برای هر رخدادی ادامه هستید.


پس کمربند ها رو ببندید و با دقت ادامه مطلب رو بخونید:

منابعی که برای این دوران نیاز دارید یک کتاب جمع بندی شامل کنکور های قبلی هست مثل کتاب زرد اختصاصی قلم چی و کتاب دور دنیا در ۴ ساعت و نمونه سوال کنکور های قبلی از انتشارات مهر و ماه و انواع کتاب های شامل سوالات کنکور های قبلی،برای دوستان نظام قدیم عینا کنکورهای قبلی قابل استفاده است و در کنارش سعی کنید به مباحث مشترک اهمیت بیشتری بدید .

دوستانی که نظام جدید هستن تنها یک دوره نمونه سوال کنکور ۹۸ رو داریم که این نمونه سوال رو در ۲ هفته منتهی به کنکور آزمون میدیم و برای سوالات شبیه سازی شده کنکور از کتاب های جمع بندی گاج و قلم چی و مهر و ماه استفاده می کنیم.

قواعد دوران جمع بندی

  • به طور منظم آزمون های مشابه کنکور های گذشته رو از خودتون امتحان بگیرید برای مثال هر ۳ روز یک بار یا هر شنبه و چهارشنبه یک مجموعه آزمون رو از ساعت ۸ صبح شروع کنید و ۹:۱۵ دفترچه عمومی رو کنار بذارید و دروس اختصاصی رو شروع کنید و آزمون روی راس ساعت ۱۲:۱۰ خاتمه بدید.

  • زمان آزمون دادن حتما زمان رو در نظر بگیرید و قاعده ی مشخصی برای برگشت به سوالات داشته باشید سوالات رو در زمان کمتری ببینید و سوالاتی که براتون آسون هستن رو اول حل کنید و در آخر با استفاده از زمان باقی مانده به سراغ سوالات وقت گیر برید(به این تکنیک،تکنیک زمان نقصانی هم میگن!) برای مثال می تونید دروس عمومی رو هر کدوم در ۱۵ دقیقه جواب بدید و سوالات شک دار رو به ۱۵ دقیقه آخر موکول کنید و با توجه به تسلطتون روی درس های مختلف قبل از شروع آزمون بدونید که در ۱۵ دقیقه آخر میخواید از زبان شروع کنید و بعد سوالات شک دار عربی رو ببینید و بعد به سراغ دینی و در آخر اگر وقتی باقی موند به سراغ ادبیات میرید.

  • برای دروس اختصاصی هم از قبل برنامه مشخص شده ای برای خودتون داشته باشید و حتما در زمانی کمتر از زمان استاندارد یک دور تمام سوالات دفترچه رو دیده باشید و به سوالات اسان پاسخ بدید.

  • آزمون رو در شرایط شبیه سازی شده بدید با همون لباسی که قرار هست سر جلسه حاضر بشید آزمون رو شروع کنید اگر از ساعت مچی یا کرنومتر استفاده میکنید از همون ساعت یا کرنومتری باشه که سر جلسه میبرید.

  • در صورت امکان روی صندلی های شبیه صندلی مدرسه امتحان بدید و تمام مدت از جاتون بلند نشید.

  • حتما آزمون رو در راس ساعت ۸ شروع کنید و راس ساعت ۱۲:۱۰ اون رو به اتمام برسونید.

کار اصلی شما بعد از آزمون دادن شروع میشه

از اونجایی که شبیه ترین سوالات به سوالات کنکور رو میبینید هر چه قدر روی این سوالات مسلط تر باشید نشون میده که سر جلسه هم عملکرد بهتری خواهید داشت.

بعد از درصد گیری از کارنامه آزمونتون گام طلایی رفع اشکال آزمون و وارد کردن نکات مهم به دفتر مجزا و مرور کلی درس هاست.

تا به اینجا شما یک نصف روز رو آزمون دادید و درصد گیری برای مباحث رو هم به اتمام رسوندید.

در ادامه تا آزمون حداقل ۵ نیم روز وقت دارید در هر نیم روز یک درس عمومی و یک درس اختصاصی رو میخونیم و یک نیم روز هم اضافه داریم که اون رو برحسب نیاز، به درس هایی که نیاز به مطالعه بیشتری داره اختصاصی میدیم برای دانش اموز های رشته تجربی پیشنهاد ما تاکید رو درس شیمی و زیست شناسی و برای دانش اموزان رشته ریاضی درس فیزیک و ریاضی هست که از ضریب بیشتری برخورداره.


در هر یک از این نیم روز ها سوالات آزمون رو به دقت بررسی میکنیم و نکته های مهم در یک دفتر مجزا یادداشت میکنیم برای مثال رفع اشکال درس ریاضی سوال ۱۲۰ کنکور ۹۶ داخل کشور حد مجموع دنباله هندسی از فرمول S= a1 /1-q بدست میاد.


وقتی برای دروس مختلف نکته ها رو به تدریج جمع اوری کنید برای هفته آخر منتهی به کنکور یک سری نکات مهم و بعضاً فرار رو گرداوری کردید البته برای دروس عمومی ترجیحاً نکات در کتاب درسی وارد بشه تا در کنار مرور درس، حافظه تصویری هم به کمکتون بیاد.


پیش بینی میکنیم به این روش حداقل ۱۰ بار خودتون رو محک بزنید و تا هفته آخر منتهی به کنکور سعی کنید کنکور ها رو تکمیل کرده باشید و این یک هفته رو به مرور نکات کتاب درسی برای درس های عمومی و مرور کلی برای درس های اختصاصی بپردازید.(از مرور فرمول ها برای درس ریاضی و فیزیک متن کتاب شیمی و تورق کتاب زیست و دقت به شکل های اون غافل نشید)

در ادامه نکته ای که حائز اهمیت هست اینه که خودتون رو بخاطر نتیجه آزمون های آزمایشی سرزنش نکنید.

اگر آزمون رو خوب ندادی به اندازه کافی وقت داری که با رفع اشکال روی اون مباحث مسلط بشی و اگر خوب بود که یک دور مطابق با استاندارد کنکور مباحث رو مرور کردی و آماده تر شدید.

مطمئن باشید نتیجه زحماتتون رو میگیرید و به چیزی که لایقش هستید میرسید.

دیدگاه شما

دیدگاه خود را بیان کنید

notitle
nocontent

دلیل بازپرداخت